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Pubblicata una patch per System Shock 2, così da evitare problemi con Windows 10

System Shock 2 è un classico intramontabile

NOTIZIA di Simone Tagliaferri   —   30/09/2017
System Shock 2
System Shock 2
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Gradita sorpresa oggi per gli appassionati di giochi belli: Night Dive Studios ha pubblicato una nuova patch per System Shock 2, che introduce diverse novità nel gioco e risolve alcuni problemi. La patch è per ora disponibile solo per la versione Windows, ma presto sarà pubblicata anche per le versioni Linux e Mac.

Stando alla nota di rilascio, installandola viene disattivata di default l'Enhanced Precision che causava problemi con l'Overlay di Steam e con Windows 10. L'eseguibile è stato poi rinominato in SS2.exe (prima era Shock2.exe) per evitare che le vecchie compatibilità di Windows siano applicate all'avvio del gioco. Molti saranno felici di sapere che sono anche stati rimappati i pulsanti standard, ora assegnati al classico schema WASD. Infine è stata rivista l'interfaccia in modo che ora si adatti meglio alle risoluzioni più alte (1920x1080 e superiori).

Per ulteriori dettagli, leggete la nota di rilascio completa:

System Shock 2 - September 30th Update Release Notes
• The EXE has been renamed from Shock2.exe to SS2.exe to avoid old Windows compatibilities being applied on game launch. You will need to restart Steam for the launcher to point to the new executable,
• Fixed the problem with battery not fully charging items sometimes,
• Partially fixed the problem with Pyro field glow effect never going away after saving and loading while active,
• The Recycler will no longer recycle equipped implants, preventing issues,
• Fixed many miscellaneous problems on doors, lights, and eggs,
• Fixed many upside down or badly rotated objects,
• Fixed many cases of rogue props on objects,
• Fixed quite a few cases of script duplication,
• Fixed a few extreme cases of objects floating off walls and floor,
• Fixed the almost completely broken 'Find Delacroix' quest,
• Fixed a couple of quests that were starting up or completing in a slightly buggy way
• Fixed all the broken piles of worms in the last few levels,
• Some tweaks to various existing setups to make them work smoother (explore the DML files if interested in details),
• Disruption grenades now actually deadly as per their description,
• Rick turrets now corpse normally,
• Grenade Hybrids now launch grenades from their hands instead of their abdomens,
• The starting controls now use WASD,
• The default music volume level has been lowered slightly,
• Enhanced Precision disabled by default as having it enabled was causing issues with Steam Overlay and Windows 10,
• The default resolution when starting the game is now 800×600,
• The in-game UI is now set at a fixed resolution, and will scale better at high (1920×1080 and above) resolutions. If you wish to disable this change, open cam_ext.cfg in NotePad, and add a semicolon to the beginning of the line 'd3d_disp_scaled_2d_overlay 800 600'